domingo, 17 de febrero de 2008

La bioètica en la professió d’infermeria

Un dels aspectes que m’ha interessat darrerament en el camp de la infermeria és el de la Bioètica. Vaig fer un curs a l’Institut Borja de Bioètica que personalment vaig trobar molt interessant, i em van interessar especialment les explicacions de professors com Francesc Torralba, Begoña Roman o Ester Busquets. De la mateixa manera que m’han interessat llibres d’autors com el Dr. Francesc Abel, Josep M Esquirol o Anne Davis.

Ara bé, del que s’explica a nivell teòric a la pràctica diària que vivim els professionals d’infermeria hi ha un bon tros. Personalment penso que no és té gens clar a nivell de Direccions d’Infermeria, i en general de les direccions dels hospitals, la importància de la bioètica aplicada a l’atenció hospitalària. Això dificulta que es puguin posar en pràctica els principis de la Bioètica, i en definitiva que es pugui aprofundir en una praxi més ètica de la relació entre els professionals i els usuaris.

El primer problema és que potser es coneix poc tot el que representa la bioètica i fins i tot les implicacions ètiques de la nostra pràctica professional. De manera que no es fàcil trobar altres professionals que hi estiguin interessats .

Serà qüestió, doncs, d’insistir molt en el tema i divulgar la importància de l’aplicació de la Bioètica., per una qüestió estrictament professional. Aquesta és una de les motivacions que m’han empès crear aquest bloc.

No hay comentarios: